Firma Blizzard poinformowała, że „kilka tysięcy kont” w grze Diablo III zostało zbanowanych lub zawieszonych w związku z łamaniem warunków korzystania z usługi Battle.net oraz stosowaniem niedozwolonych w grze środków (botów, hacków i innych).
Wiadomość opublikowano na kilka godzin przed inauguracją walutowego domu aukcyjnego w Stanach Zjednoczonych i pozostałych krajach będących częścią regionu gry „Ameryki”. Informacja została entuzjastycznie przyjęta przez społeczność graczy. Jednocześnie warto dodać, że start walutowego domu aukcyjnego w Europie i regionie gry „Azja” został opóźniony do 15 czerwca.
Kroki poczynione przez firmę
Blizzard nie ograniczają się jedynie do zawieszenia lub zbanowania wybranych kont. Aby utrudnić dalsze wykorzystywanie botów, amerykańska firma zdecydowała o wprowadzeniu
limitu na liczbę zakładanych gier w krótkim czasie, co według przedstawiciela
Blizzarda powinno wyeliminować nienormalne przypadki częstych logowań i zmieniania postaci.
Wszystkie te zmiany mają pośrednio na celu zapobieżenie efektowi hyperinflacji w domu aukcyjnym w
Diablo III. Na oficjalnych forach wielu graczy zwracało uwagę, że w niecały miesiąc po premierze ceny przedmiotów osiągnęły zawrotne ceny, będące daleko poza zasięgiem osób nie mających czasu na grę wyłącznie w celu gromadzenia złota. Do tego chóru dołączył niedawno nawet… jeden z „farmerów”, wykorzystujący boty i niespójności na serwerach Battle.net do uzyskiwania nawet 60 milionów sztuk złota na godzinę.
W krażącym w serwisie
Youtube anonimowym
wywiadzie z założycielem sklepu internetowego
MarkeeDragon wezwał on firmę
Blizzard do dostosowania cen przedmiotów do całkowitej ilości złota obecnego w grze, wskazując na ryzyko nadmiernego ich wzrostu, a w ostateczności całkowitego załamania działania domu aukcyjnego.
Warto dodać, że ten sam „farmer” zaznaczył, iż w jego opinii złamanie haseł, a w przypadku osób korzystających z autentykatorów firmy
Blizzard także chroniących konta kodów numerycznych, jest nadzwyczaj trudne i tego typu przypadki nie są związane z zaniedbaniami ze strony
Blizzarda. Przypomnijmy, że kilka dni temu amerykańska firma
poinformowała, iż korzystanie z walutowego domu aukcyjnego będzie możliwe jedynie po zaopatrzeniu się w właśnie w to urządzenie, generujące losowe kody dostępu.
Zgodnie z opublikowaną kilka dni temu
notą, akcja zawieszenia kilku tysięcy kont jest dopiero pierwszym rozdziałem w walce firmy
Blizzard z oszustami w grze
Diablo III.
Łatka 1.0.2c – koniec błędu 37
Dziś rano została także
wprowadzona do gry łatka 1.0.2c. Największą zaimplementowaną przez nią nowością jest opóźnienie momentu uwierzytelniania gry. Komunikat o tym procesie pojawi się dopiero w chwili, gdy
„będzie można przetworzyć próbę logowania”. Oznacza to, że
„gracze nie powinni spotykać już więcej błędu 37 podczas logowania”. Przypomnijmy, że był on zmorą
Diablo III, zwłaszcza w ciągu pierwszych kilku dni po premierze, i stał się zródłem inspiracji dla wielu memów i demotywatorów krążących w Sieci.
Źródło:
"Aver" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2012-06-13 11:22:24
|
|